So, nachdem ich offensichtlich der einzige bin, bei dem das Update auf v6.12.2 trotz aller hier im Forum beschriebener Lösungsansätze nicht funktionieren will, habe ich mich erneut an die Support-Abteilung von Garmin gewandt und mein Problem geschildert. Nachdem meine erste Anfrage gänzlich unbeantwortet blieb, habe ich am 30.03. folgende E-Mail gesendet:
Dear Support Team, i'm really upset. About three weeks ago i informed you about a problem updating to MapSource Version 6.12.2. I didn't get any answer since now on. So let's try again, if you are interested in your customers.
Any time, i use the function "search for update" in the MapSource-Software (doesn't matter if v6.5 or for example v6.11.6) i get the error report: "16-Bit-MS-Dos-Teilsystem C:\DOKUME~1\Besitzer\LOKALE~1\Temp\GARMIN~1\MAPSOU ~1.EXE Die NTVDM-CPU hat einen ungültigen Befehl entdeckt. CS:06fb IP:0273 OP:65 63 74 69 6f" and the Update doesn't work. If i try to update manual by using the EXE-File from your homepage, my MapSource is been updated, but doesn't start. I get the error report: "System Locale Error for .20127 - Please contact Garmin Support for further assistance". If i contact the Support, I doesn't get an answer? So please again, tell me what i'll have to do, to get my MapSource running again. There's no possibility to downgrade to v6.11.5 or manual to v6.11.6. I really need the software for my business...
Auch wenn meine Muttersprache deutsch ist, so war ich eigentlich überzeugt, dass ich mich hier verständlich ausgedrückt habe. Heute erhielt ich dann folgende Antwort:
Thank you for contacting Garmin! In prior version this was not working. You will need to update the Mapsource program to the new version with the Mapsource program closed. You can download the update at http://www8.garmin.com/support/mappingsw.jsp . This fix is description was available in the faq section of the website.
Hallo? Alles klar bei euch? Der gutgemeinte Ratschlag, es einmal mit dem Update der Garmin-Seite zu probieren bzw. die FAQ zu Rate zu ziehen, kann doch bitte nur ein Scherz sein, oder versteht man die Darlegung meines Problemes wirklich nicht?
Sei's drum, ich habe dann heute einen erneuten Versuch gestartet und folgendes geantwortet:
I'm sorry, but your answer doesn't solve my problem. As i told you, i've got a problem even by using the EXE-File from your Support-Page. Any time i try to update to Version 6.12.2 with the MapSource_6122.exe the update works, but i can't start MapSource after updating. There's an error report: "System Locale Error for .20127 - Please contact Garmin Support for further assistance". I can't find any answer for this problem in your FAQs...
Vielleicht könnte mich ja einmal jemand darin bestärken, dass mein Englisch nicht ganz so schlecht ist, dass man nicht verstehen würde, was ich meine. Oder ist es Usus, dass man seine Kunden zunächst einmal geistige Abstinenz unterstellt und diese mit Standardantworten abzuspeisen versucht?
Gruß vom Affen